10.01.2019
Miks ei valitud Rail Balticat läbi Tartu (ei olemasolevale trassile ega selle kõrvale)?
- Sest paljud hooned ja elumajad tuleks lammutada
- Sest lätlased ei ehita Rail Baltica trassi Valgast Riiga
- Sest ca 70 km pikem trass tooks väga paljudele pikema reisiaja ja kõrgemad piletihinnad
- Sest pikem trass = vähesem atraktiivsus kaubavedude jaoks
- Sest olulised raudteed (nt Tapa-Narva; Valga-Koidula-Tartu) ja asulad (Põlva, Võru) jääks äralõigatuks
- Sest raudtee ehituskulud ning iga-aastased hoolduskulud kasvaksid meeletult
- Sest kümned asulasisesed raudteeülesõidukohad ja juurdepääsuteed tänasel Tallinn-Valga liinil tuleks ehitada eritasapinnalisteks
- Sest tekiks palju kasutuid maatükke kahe raudtee vahel
- Sest pikem trass tähendaks suuremat kulu maade omandamiseks
- Sest Tallinna ja Tartu vahel on juba hea ja toimiv rongiühendus, kuhu on investeeritud miljoneid eurosid
Miks ei ehitata Rail Balticat olemasolevale Tallinn-Pärnu trassile?
- Tänane trass on ainult 60% ulatuses olemas vajaminevast
- Sest paljud hooned ja elumajad tuleks sundvõõrandada ja lammutada
- Sest ehitus tähendaks Tallinn-Rapla-Viljandi rongiliikluse katkemist vähemalt 3 aastaks
- Sest trass läheks läbi looduskaitse- ja Natura 2000 alade
- Sest olemasolevale, kohati 100 aasta vanuse muldkehaga, trassile ehitamine tähendaks täiesti uue muldkeha ehitamist
- Sest kõik tehnovõrgud tuleks siis ümber paigaldada
- Sest eritasandiliste ristumiste ehitamine on asulate tõttu raskendatud
- Sest kiire rongi läbi asulate liikumist ei toetanud kohalikud omavalitsused
- Sest olemasolevat trassi tuleks kiiruse lisamiseks oluliselt sirgendada
- Sest kui olemasolevast koridorist liikuda kaugemale kui 20 meetrit, on sisuliselt tegu juba uue raudteekoridoriga
Milliste asjaoludega arvestati Rail Baltica trassivariante võrreldes ja valiku tegemisel?
- Vähim mõju Natura alade, kaitsealade ning kaitsealuste liikide elupaikade suhtes
- Vähim mõju elamualade suhtes (puhvriks vähemalt 500 meetrit)
- Vähim mõju kalmistute, muinsuskaitsealade ja –objektide suhtes
- Trassi tehniline sobivus
- Ehitusmaksumus ja sotsiaalmajanduslik tulu
Hinnatud kriteeriumite põhjal analüüsiti läbi 53 trassi alternatiivi ja valiti selline, mille puhul oli kõikide hinnatavate mõjude lõikes negatiivne efekt kõige väiksem.