20. detsembril peeti Tallinnas Rail Baltica ärivõrgustiku (www.rbbn.ee) aastalõpuseminar, kus oli fookuses Euroopa põhja-lõunasuunaliste transpordikoridoride äriline tulevikupotentsiaal. Seminaril esines Itaalia riigiraudtee Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. (FSI) asepresident Giovanni Rocca.

FSI majandab Itaalia raudteetaristut ning käitab kauba- ja reisijatevedu ning on lisaks oluline veoteenuste pakkuja Suurbritannias, Hollandis ja Kreekas. FSI kontserni ettevõtted pakuvad veel raudteede projekteerimise, ehitamise ja sertifitseerimise teenuseid, käitavad reisijatevedu bussidega, korraldavad kinnisvaraarendust Euroopa suurte linnade raudteejaamades jpm.
Giovanni Rocca rääkis seminaril, kuidas on Itaalia Raudteel õnnestunud saada tugevalt autostunud Itaalias kasumlikuks raudteetranspordiettevõtteks ning edukalt tegutseda ka mitmel välisturul. Arusaadavalt seondub see hästi Rail Baltica rajamise ja raudteeäri arendamise küsimustega.
„Võib öelda, et kogu Euroopa raudteesfäär vaatab kadedusega pealt, kuidas Itaalia Raudtee on suutnud luua toimiva kasumliku ärimudeli ja hästi toimiva taristu. Meil on neilt Rail Baltica projekti kontekstis väga palju õppida ja kindlasti saime täna palju väärtuslikke mõtteid, kuidas maksimeerida Rail Baltica tasuvus,“ kinnitas ürituse õnnestumist Rail Baltica Eesti ärivõrgustiku juhatuse liige, Advokaadibüroo TRINITI partner Tõnis Tamme.
Mittetulundusühing Rail Baltica Business Network Estonia loodi sihiga anda ettevõtjatele parem võimalus rääkida kaasa Rail Baltica raudteega seonduvates küsimustes ning varakult kaasata äriringkondi selle arendamisse ja seotud ärivõimaluste väljaselgitamisse.