Rail Balticu rajamine annab Balti riikides tööd 13 000 ehitajale. Kuigi tänavu algasid alles suurehituse projekteerimishanked, on ehitusettevõtted hakanud juba tööjõudu otsima.

Rail Balticu üldprojektis kuulutatakse tänavu Eestis, Lätis ja Leedus välja üle 70 hanke.

Kui seni on hanked puudutanud põhiliselt uuringuid, siis nüüd jõutakse Eestis 17 projekteerimishanke juurde. Teisipäeval on Tallinna-Rapla lõigu raudtee projekteerimiskonkursi pakkumuste esitamise tähtaeg.

“Ehitame hakkame 2022.-2023. aastal ehk me praegu oleme veel reaalsest ehitamise hiigelmahust kaugel, mis tähendab seda, et firmadel ja ettevõtjatel on päris pikalt aega ette valmistada. Rail Balticu tööhõiveks on kogu ehitusprojekti raames ette nähtud 13 000 töötajat erinevates etappides, need on meil vaja turult leida,” ütles Rail Baltic Estonia juhatuse liige Riia Sillave “Aktuaalsele kaamerale”.

Kolme riiki läbiva raudteetrassi hankeid korraldava ühisettevõte RB Rail Eesti esindaja Aivar Jaeski sõnul osaleb projekteerimishangetel palju rahvusvahelisi ettevõtteid.

“Meie hangetel osalevad rahvusvahelise firmad, kuna lepingutingimused näevad ette, et projekteerimise viivad läbi need, kellel on eelnevalt kogemus kiirraudtee ehitamisel. Meie hangetes osalevad mitmed tuntud firmad, nagu Deutsche Bahn,” nimetas Jaeski.

Samas teab Jaeski, et ehitusettevõtted on asunud ka tulevase ehituse jaoks juba tööjõudu otsima.

“See oleks väga rumal, kui nad seda ei teeks. Ma usun, et neid eksperte juba praegu vaadatakse ja võetakse tööle, nii et ma loodan, et see protsess on käimas,” lisas Jaeski.

Balti riikides toimuvad ehitushanked jäävad siiski iga riigi Rail Balticu ettevõtte korraldada.

GoTrack on üks vähestest ettevõtetest, kes Eestis raudtee-ehitusega tegeleb. Go Gruppi kuuluv ettevõte loodab igal juhul hangetel osaleda. Go Grupi hinnangul suudaksid Eesti ettevõtjad olla ka peatöövõtjad, kuid selleks saamine oleneb hanketingimustest.

“Ma arvan et selliseid tugevaid raudteeprojektijuhte on Eestis tükki viis-kuus. Ma arvan, et see antud projekt ei tule liiga tööjõuintensiivne, kuna see lahendatatakse väga jõudsate masinatega. Aga et seda ainult eestastega ära teha, see on ka ebarealistlik ootus – ka täna, kui on suurem töö, siis tulevad naabrid appi ehk seda tehakse ka tänaste projektide puhul,” kommenteeris Go Grupi tegevjuht Jüri Etverk.

ERR.EE