Rail Balticu Eesti projektijuht Indrek Sirp rääkis reedel Vilniuses toimunud raudteeühenduse seminaril, et eelkõige on oluline Rail Balticu arendamisega kiiresti edasi minna, et tagada Euroopa Liidu poolne kaasrahastus.
Oluliseks teemaks seminaril oli küsimus, kas Vilnius peaks olema Rail Balticu integreeritud osa või mitte. Balti riikide, Soome ja Poola transpordiministrid kirjutasid septembris alla ühisdeklaratsioonile, milles öeldakse, et Vilnius ühendatakse Rail Balticu raudteega.
Sel nädalal tuli Leedu välja aga uue seisukohaga, et Vilnius peab olema Rail Balticu lahutamatu osa. Vilniuse liini lisamine projekti tähendab mahukaid lisauuringuid majandusliku tasuvuse ja tehnilise teostatavuse kohta ning seab surve alla senise ajakava.
Sirbi sõnul on esialgu oluline rahastuse tagamiseks kiiresti edasi liikuda olemasoleva trassiga ja Vilniuse lisamine võiks kõne alla tulla hiljem. „Eesti kindlasti toetab Vilniuse ühendamist Kaunasega,” lausus Sirp. „Tänase Rail Balticu trassi põhimõtteline asukoht on aga kokku lepitud kolme riigi valitsuste poolt. Selle muutmiseks on vaja uut valitsustevahelist otsust. „
Rail Balticu seminari korraldasid Leedu Seim, Eesti saatkond Leedus ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda.
Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus, mis kulgeb Tallinnast Riia ja Kaunase kaudu Varssavisse. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.
Allikas: Äripäev Online, http://www.aripaev.ee/?PublicationId=88e8aea3-5e1d-47a5-89ef-6865ea1627df&ref=rss