Kolme Balti riigi ühisettevõte Rail Baltica kuulutas 27. novembril välja hanke projekteerimiseks ja ehitusaegse järelevalve teostamiseks Eestis lõigul Pärnust Eesti-Läti piirini, tähendades viimase Eestis asuva raudteelõigu projekteerimise alustamist.
Ulatuslik hange seoses lõiguga Pärnust Eesti-Läti piirini sisaldab põhiprojekti ettevalmistamist raudteeliini alus- ja pealisehitise ning sellega seotud tsiviilrajatiste ehitamiseks. Samuti hõlmab hange toimeväärtusuuringute teostamist, ruumilise planeerimise lahenduste koostamist, üksikasjalikku tehnilist projekteerimist ja töövõtja järelevalve tagamist.
„Mul on hea meel tõdeda, et Rail Baltica projekt liigub projekteerimise etapiga hoogsalt edasi. Tänaseks on Eestis käimas projekteerimise ja ehitusaegse järelevalve teostamise hanked terve raudteeliini ulatuses,” ütleb RB Rail AS tehniline juht Mart Nielsen. Ta lisab, et professionaalse ja tiheda koostöö tulemusena ühisettevõtte ning riiklike rakendusasutuste vahel on käesolevaks hetkeks välja töötatud täpsed tehnilised nõudmised. Ühtlasi on Nielseni sõnul Balti riikides välja kuulutatud 7 hanget 11-st, mis käsitlevad otseselt raudteetrassi projekteerimist. „Soovin omalt poolt tänada tervet meeskonda, kes selle verstaposti nimel on kõvasti tööd teinud.”
Kaherööpmelise elektrifitseeritud kiirraudtee pikkus lõigul Pärnust Eesti-Läti piirini on umbes 93,5 km. See hõlmab endas 9 silda, s.h. 296-meetrine sild üle Pärnu jõe, 15 maanteeviadukti, 7 raudteeviadukti, 11 ökodukti ning kahte jalakäijate tunnelit. Samuti rahvusvahelist reisijate terminali Pärnus, reisijate terminali Häädemeestel ning võimalikku Pärnu kaubaterminali koos möödasõiduteedega.