Tunamullu valminud RB opereerimise plaan* analüüsis põhjalikult, millise sagedusega ja millisel kiirusel võiks tulevane Rail Baltica reisirongiliiklus toimuma hakata. Ühtlasi toob dokument välja ka mõned Euroopas kasutusel olevad reisirongikoosseisud (Electrical Multiple Unit, EMU), mis sobiksid liikuma ka Rail Baltica trassil.
Rongikoosseisude valmistajad on kõik tuntuimad Euroopa tootjad – Saksamaa Siemens, Prantsuse Alstom, Kanada-Itaalia Bombardier, Hispaania Talgo ja Tallinna trammide tarnija CAF, Jaapani-Briti Hitachi, Poola Pesa ning meie “porgandite” tootja Stadler Šveitsist.
Rongikoosseisude tippkiirused on valdavalt vahemikus 235-250 km/h, ent on ka enam kui 300 km/h kiiruseks võimelisi ronge. Rongikoosseisude põhjalikumate tehniliste parameetritega (kiirus, reisijatearv, standardpikkus) ja indikatiivse hinnaga (dokumendi koostamise hetkel) 2018. aastal saab tutvuda siin, leheküljel 131.
*RB opereerimise plaan 2026-2056; ETC Gauff Mobility GmbH; Institut für Bahntechnik GmbH; COWI A/S