Pärnu linn saab Rail Baltica uue rahvusvahelise reisiterminali näol endale silmapaistva maamärgi. Valmimas on terminali eelprojekt.

„Rail Baltica rahvusvaheline reisiterminal Pärnus on esimene nii mahukas objekt, mida Rail Baltica projektis ehitama hakkame ning seda juba 2021. aastal. Augustis valmib eelprojekt ja saab alustada ehitusloa menetlustoimingutega,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.

Uue terminali eelprojekti autoriteks on Arhitektuuribüroo PLUSS arhitektid Indrek Allmann, Jaan Jagomägi ja Tanno Tammesson. „Water Strider“ (vesikirp) nime kandvat ideed kirjeldab arhitekt Indrek Allmann järgmiselt: „Rail Baltica terminalist saab Pärnu uus märgiline värav, mis paigutab Pärnu justkui kahe naaberpealinna südamesse korraga. Dominantne ning linnapildis visuaalselt kergesti leitav, justkui raudtee kohal hõljuv terminalihoone ühendub ümbritsevaga peenete galeriisildade abil. Tõstetud vorm rõhutab kiirete rongide liikumisesest tekkivat dünaamikat ning pakub külastajatele vaateid jõele, pargile ja ümbritsevale linnaruumile.“ 

Tulevases jaamahoones on lahendatud klassikalised terminali kasutusvajadused nagu ooteruumid, piletikassa ja toitlustus. Terminalihoonesse on planeeritud 90 istekohaga ootesaal, samuti kohvik, infopunktid ja muid vajalike funktsioone kandvad ruumid.

Lisaks rahvusvaheliseks liikluseks mõeldud RB Ülemiste ja Pärnu terminalile kavandatakse Rail Balticale Eestisse ka 11 kohalikku peatust. Kohalikud peatused: Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Kilksama ja Häädemeeste.

Rail Baltica Pärnu rahvusvahelise terminali 3D visualiseeringud on leitavad SIIT

Rail Baltica on keskkonnasõbralik ja mugav raudteeühendus, mis liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Pärnust Tallinnasse 40 minutiga ja Riiga 1 tunniga.