Aeg on hakata mõtlema, kuidas loodavat rahvusvahelist raudteeühendust parimal moel Eesti ettevõtjate huvides tööle panna, kirjutab Rail Balticu projektijuht Indrek Sirp.
Viimase poole aasta jooksul oleme astunud pika sammu lähemale tosina aasta pärast töötavale Euroopa rööpalaiusega raudteeühendusele Euroopa keskosaga. See on mõeldud nii reisijaile ja turistidele alternatiivseks transpordiks kui ka ettevõtjatele kaubavoogude mitmekesistamiseks ja lisaväärtuse loomiseks.
Vähesed kahtlevad selles, et Eestil on uuest ja kiiremast raudteeühendusest väga palju võita. Isegi kriitikute hulgas leidub vaid käputäis ortodoksseid Rail Balticu vastaseid. Mida aeg edasi, seda rohkem projektist teatakse, seda rohkem on vastuseid inimesi paeluvatele küsimustele ja seda väiksemaks jääb ka kahtlejate ring. Mitmed ettevõtjadki on tunnistanud oma algset skepsist, mis nüüdseks on asendunud ettevaatliku optimismiga.
Mõistetakse, et Eesti kuulub Euroopa majandusruumi. Samuti seda, et kui soovime sellesse ruumi kuulumist maksimaalselt ära kasutada ja luua soodsa keskkonna reisi- ja kaubavoogudele ka siinses piirkonnas, siis tuleb meil täna seista oma riiklike ja majanduslike huvide eest, arvestades tulevikuarenguid, mitte vaid hetkesituatsiooni. Rail Balticu turundamine ning kaubavedajatele-logistikutele atraktiivseks muutmine saab olema üks Balti riikide poolt loodava ühisettevõtte peamisi funktsioone. Kuid kõik ettevõtjad võiksid juba täna arvestada oma pikaajalistes plaanides Rail Balticu positiivsete mõjudega.
Allikas: Äripäev Online, http://www.aripaev.ee/?PublicationId=a28c7419-716c-470f-a0e5-6d543c96ed3d&ref=rss