Täna Pärnus toimuval arengukonverentsil sõlmiti Rail Baltic Estonia ja arhitektuuribüroo Pluss vahel RB Pärnu rahvusvahelise reisiterminali projekteerimisleping.
„Rail Baltica Pärnu reisiterminal on üks kahest rahvusvahelisest RB terminalist Eestis. Rajatavas jaamahoones on lahendatud klassikalised terminali kasutusvajadused nagu ooteruumid, piletikassa ja toitlustus. Niisugust moodsat reisitaristut Pärnu veel näinud pole. Erilist väärtust lisaks kohalik rongiliiklus, samuti on nüüd õige aeg hakata tegelema linna ja kaugliinide bussiliikluse ühildamisega. Rail Baltica valmimisel saab Pärnust Tallinnasse 40 minutiga ja tunniga Riiga,“ märkis Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave.
2014. aastal võitis RB Pärnu rahvusvahelise terminali arhitektuurikonkursi arhitektuuribüroo Pluss OÜ töö „Water Strider“, mille autoriteks on Indrek Allmann, Jaan Jagomägi, Gunnar Kurusk, Tanno Tammesson ja Holden Vides. Võidutöö puhul tõsis žürii esile selle efektset ja eksimatult raudteearhitektuuriga seonduvat välisilmet ning head funktsionaalsust, mis tagab reisijate mugavuse ka halbade ilmastikutingimuste korral.
„Võidutöö on väga julge ja omapärane, see jääb silma. Futuristlik lahendus viib meid ajas ette ja kinnitab sõnumit, et Pärnu on arenev ja tulevikku vaatav linn – taolise emotsiooni tekitamine oli ka üks projekti eesmärke,“ sõnas žürii esimees, Pärnu linnapea Romek Kosekranius, 2014. aastal.
Arhitektuuribüroo Pluss poolt allkirjastas projekteerimislepingu juhatuse liige Katrin Ventsel: „Pärnu geograafiline asukoht Eestimaa aegruumis muutub pärast Rail Balticut kardinaalselt. Pärnakas saab olema ühendatud Tallinna kesklinnaga kiiremini, kui hommikuse tipptunni käes vaevlev Tallinna eeslinlane. Puhas rõõm, et Pärnu väravaks maailma saab olema meie vesijooksik „Water Strider“!“
Terminalihoone on kavandatud perrooni kohale ning on ühendatud galeriidega. Terminalihoonesse on planeeritud 90 istekohaga ootesaal, samuti kohvik, infopunktid ja muid vajalike funktsioone kandvad ruumid. Pärnu rahvusvahelise reisiterminali projekteerimis- ja ehitusmaksumuseks kujuneb hinnanguliselt 20 miljonit eurot. Ehitushange kuulutatakse eeldustekohaselt välja 2021. aastal ning ehitustööd saavad alguse 2022 kevadel.
Rail Baltica on keskkonnasõbralik ja mugav raudteeühendus, mis liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ja Riiga 2 tunniga.