Rail Baltic Estonia ja Millenzials, mille nimemeesteks on Artjom Savitski ja Kris Lüüs (laiemalt tuntud kui Krispoiss), viisid novembris läbi noortekampaania “Tulevik on rongis”, mille ülesandeks oli luua noorte visioon Rail Baltica tulevikurongist.
Kampaania eesmärk oli innustada noori vanuses 13-30 mõtlema transpordi ja infrastruktuuri tuleviku üle, pakkuda võimalust väljendada oma loovust ja tehnoloogilisi oskusi ning tutvustada Rail Balticat kui tulevikku suunatud, mugavat, turvalist ja innovaatilist taristuprojekti.
Kokku üle 40 töö
Lubatud oli visualiseerida nii rongi sise- kui välisvaateid, kasutada erinevaid kujundusprogramme ning muuhulgas ka tehisintellekti kaasabi. Tööd tuli esitada foto formaadis koos lühikirjeldusega, kus autor kirjeldas oma valitud disainlahendust ning selgitas, kuidas loodud rong vastab tulevikukasutaja vajadustele ning toetab Rail Baltica identiteeti.
Töid laekus kokku 41, millest lõpphääletusele jõudis vastavalt reeglitele 36. Esitatud töid hinnati kolmes kategoorias ja žürii kõrval sai oma sõna sekka öelda ka publik.
Rahvahääletuse tulemusel osutus publiku lemmikuks Anastassia Jakobsoni (27) töö. Anastassia pakkus tulevikku suunatud rongide kontseptsiooni, kus kohtuvad kõrgtehnoloogia ja keskkonnasõbralikkus. „Rongides on olemas rohealad, mis parandavad õhukvaliteeti ja mõjuvad reisijatele lõõgastavalt. Rongiakende visualiseerimistehnoloogia võimaldab muuta nii sisekujundust kui ka toetada reklaamindust. Kergesti reguleeritavad ergonoomilised istmed tagavad mugavuse igal pikemal reisil. Kõik materjalid on loodussõbralikud või taaskasutatud,” seisab Jakobsoni töö kirjelduses.
Parima töö Rail Baltic Estonia lemmiku kategoorias võitis Liisa Tjatõh (20). Liisa tulevikurongi disain on futuristlik ja voolujooneline. „Rong on mugav, energiatõhus ja turvaline, selles on reguleeritavad istmed ja täiustatud turvasüsteemid. Oluline rõhk on keskkonnasõbralikkusel – rongil on päikesepaneelid ja kergemad vastupidavad materjalid, mis vähendavad kütusekulu,“ seisab Tjatõhi töö kirjelduses.
Millenzials auhinnakategooria võidu noppis endale Laura Tohv (16), kes saab võimaluse veeta teadmisterohke sotsiaalmeediapäev koos Millenzials meeskonnaga. „Laura töö puhul on väga hästi ühel pildil kokku sulandunud tehnoloogia ja keskkonnasõbralikkus,“ märgib tööd hinnanud Artjom Savitski. „See on just see tulevik, mida mina tahaksin,“ lisab Krispoiss.
Atraktiivsed auhinnad
Kampaaniat sponsoreeris Wasa Resort, kes pani RBE ja publiku lemmikule auhinnaks välja 2 spaapaketti kahele. Samuti saavad kõik võitjad ostelda 150 euro eest Põhja-Euroopa suurimas preemiumtossude ja tänavastiili kaupluses Ballzy.
Kõikide teiste kampaanias osalejate vahel loositi lisaks välja kolm viiekümne eurost Ballzy kinkekaarti, mis loosiratta tahtel läksid järgmistele osalejatele: Diana Malõšova (27), Kristen Seeberg (15) ja Karl Marko Variksoo (15).
Noortekampaania keskendus noorte visioonile transpordi tulevikust, rõhutades jätkusuutlikkust, innovatsiooni, mugavust ja ohutust. See andis noortele platvormi oma ideede esitamiseks ning aitas tõsta teadlikkust Rail Baltica projektist kui tulevikku suunatud transpordilahendusest.