ERR: Arhitektid hakkavad Tallinna ja Helsingi vahelisele tunnelile reaalseid lahendusi otsima

Meedia

7. – 9. septembrini toimub Arhitektuurikatlas Eesti ja Soome arhitektide ühine töötuba “Uus Talsinki”, mille eesmärgiks on panna kokku võimalikult tõelähedane stsenaarium – kuidas hakkab liikuma rongiühendus Tallinnast Helsingisse ja mismoodi mõjutab linnade kiirühendus Tallinna või Viimsi infrastruktuuri, linnakeskusi ja elukeskkonda.

“Tallinn on täna selgelt suurte muutuste äärel. Arhitektide huvi on analüüsida, kuidas hakkavad nii mahukad infrastruktuuriprojektid nagu Rail Baltica ja Talsinki tunnel meie linnakeskkonda mõjutama. Kuidas planeerida suuri tehnilisi võrgustikke viisil, et nende positiivne mõju oleks kättesaadav võimalikult paljudele eestimaalastele ja negatiivne mõju elukeskkonnale viidud miinimumini,” rääkis Eesti Arhitektide Liidu president Indrek Allmann.

Ta lisas, et kuigi tunneli valmimine on täna veel idee tasandil, annab projektis oluliste lahenduste visualiseerimine võimaluse arutelu tekitamiseks.

“Eeluuringu kohaselt võiks tunnel valmida juba aastatel 2030-2035, mis mahuka eeltöö vajadust arvestades ei ole tegelikult kaugel,” märkis Allmann.

Eesti Arhitektide Liidu asepresident ja töötoa üks eestvedajaid Aet Ader sõnas, et töötoas tuleb juttu teemadel, millest seni avalikkuses ei ole veel räägitud.

“Tahame pakkuda vastuseid küsimustele – kus saab olema tunneli asukoht ja selle suue? Kuidas on tunnelit kõige mõistlikum ühendada oluliste infrastruktuuri punkidega nagu Rail Baltica ja kohalik ühistransport? Millises Tallinna piirkonnas hakkaks elama lisanduv elanikkond? Millist mõju avaldavad mööduvad trassid tänastele elurajoonidele, näiteks Viimsis, mis on kõige tõenäolisem tunneli väljumiskoht Eesti poolel? Kuidas areneb edasi sõlmpunkt Ülemiste jaama ümbruses? Kuhu suunas nihkub Tallinna kesklinn?” märkis ta Ader.

Töötoast võtab osa 20 arhitekti Eestist ja Soomest. Lahenduste leidmisel kasutatakse erinevaid arhitektide tööriistu: simulatsiooniprogrammidest visuaalsete materjalideni.

Eestist osalevad: Stuudio Tallinn, Sweco Projekt, Architektuuribüroo Pluss, Yoko Alender & Raul Kalvo ühismeeskond, Novarc Group. Soomest: Architects Rudanko + Kankkunen, Studio Puisto, Futudesign, Kaleidoscope, LUO Architects.

Töötuba korraldab Eesti Arhitektide Liit koostöös rühmitusega Uusi Kaupunki. Uusi Kaupunki on kaheksast Soome arhitektuuribüroost koosnev rühm, mis viib ka Soomes läbi linnaplaneerimise töötubasid. Partneriteks on veel Soome Arhitektide Liit, Soome Arhitektuurikeskus ning Tallinna Arhitektuuribiennaal 2015.

Tulemusi esitletakse Kultuurikatlas 9. septembril.

Esitluse ajakava ja teemad

9. september, Kultuurikatel

14.00 – 14.05 Kogunemine, tervitussõnad

14.05 – 14.15 Ettekanne. Elamine ja töötamine kaksiklinnas

14.15 – 14.25 Tunneli asukoht ja Viimsi

14.25 – 14.35 Ülemiste terminal ja seda ümbritsev ala

14.35 – 14.45 Tallinna linnakeskus

14.45 – 14.55 Jagatud infrastruktuur ühendatud linnas

14.55 – 17.00 Lõppsõna, küsimused. Järgneb paneeldiskussioon kuni kella 17ni

Allikas: http://kultuur.err.ee/v/varia/aed2295b-1cdc-45f0-a077-e2fc54c601f4/arhitektid-hakkavad-tallinna-ja-helsingi-vahelisele-tunnelile-reaalseid-lahendusi-otsima

This is a website of Rail Baltica official partner in Estonia.