Nabala piirkonda jääb kuulus Tuhala nõiakaev. (Foto: Postimees/Scanpix)

Rahandusminister Sven Sester soovitab Rail Balticu rajamiseks kaaluda ka Nabala-Tuhala looduskaitseala läbivat trassi, sest tema hinnangul pole Rail Balticu mõju looduskaitsealale piisavalt tõendatud ning seetõttu saatis minister ettepaneku nii majandusministeeriumile kui keskkonnaministeeriumile.

Kuna rahandusminister Sven Sesteri sõnul ei ole tõestatud, et raudtee looduskaitsealale negatiivselt mõjub, väidab ta, et tänaseks kokkulepitud Rail Balticu trass on kümneid miljoneid eurosid kallim, kui raudtee rajamine Nabala-Tuhala looduskaitsealale, vahendas “Aktuaalne Kaamera”.

“Ma arvan, et tänased hinnangud ei anna lõplikult kinnitust sellele, et võimalik looduskaitsealast läbiminek kas kahjustaks põhjavett, loodust või midagi muud,” sõnas Sester, kes lisas, et siin oleks kindlasti keskkonnaministril põhjust vaadata kogu projektdokumentatsioon üle ja anda selge vastus.

Majandusministeerium soovib oodata ära keskkonnaministeeriumi lõpliku seisukoha. Samas rahandusministri plaanile kategoorilist eitust keskkonnaministrilt ei tule.

“See looduskaitseala peaks jääma ning selle tühistamist valitsus ei plaani,” kinnitas keskkonnaminister Marko Pomerants. Kuid tema sõnul peab üle vaatama, kas ja millistel tingimustel on võimalik rajada läbi selle kaitseala riigile väga tähtis joonobjekt ehk Rail Balticu raudtee.

Eestimaa Looduse Fondi juhatuse esinaise Silvia Lotmani sõnul ei saa kaitsealusesse sohu teha raudteed ainult seetõttu, et see odav on. Lisaks sellele ei ole projekti võimalik ka ühegi uuringuga toetada.

“Seda, et seda ala oluliselt kahjustab suur taristuehitus nagu Rail Baltic seda on, seda ei saa ükski uuring ümber lükata,” toonitas Lotman, kes Eestimaa Looduse Fondi poolt küll ei näe võimalust, et läbi selle ala saaks raudteed ehitada.

Peaks see Nabala-Tuhala piirkonda läbiv trass siiski taas plaaniks võetama, langetab lõpliku otsuse siiski maavanem.

Allikas: http://uudised.err.ee/v/majandus/62db5d8a-7f21-49f1-b051-d0521e5a3ed3/sester-rail-balticu-rajamine-looduskaitsealale-saastab-kumneid-miljoneid-eurosid