Rail Baltica kui kiire, mugav ja keskkonnasõbralik transpordiviis on vajalik teadmine kõikidele noortele. Eriti neile, kelle transpordialane maailmavaade alles kujunemisjärgus on. Et noori Rail Baltica projektiga paremini kurssi viia, viisime augustis läbi noortele suunatud teavituskampaania.
Kampaania sõnumid viisid noorteni tuntud Eesti sisuloojaid YouTube’is, Instagramis ja TikTokis – Andrei Zevakin, Robin Valting, Sidni Tomson, Marie-Liset Tauts ja Kendra Katrina Könnel. Kõneisikud rääkisid oma jälgijatele Rail Baltica ja raudteetranspordi eelistest, tõid põnevaid näiteid oma isiklikust kogemusest rongidega ja kaasasid noori läbi kampaaniamängu “leia mind üles”.
Kampaania eelteavitusnädalal külastasid video bloggerid Andrei Zevakin ja Robin Valting Rail Baltica ehituses olevaid ja valmis objekte, et anda ülevaade projekti hetkeseisust, rääkida projekti kasudest inimesele, riigile ja keskkonnale ning panna noori rohkem mõtlema oma reisimise keskkonnajalajäljele.
Andrei ja Robini videosarja “Lühidalt Rail Balticast” leiab Rail Baltic Estonia kodulehelt.
Paralleelselt toetas infoliikumist noorte seas populaarne raadiokanal MyHits, mille hommikuprogrammis arutlesid raadiosaatejuhid iga päev Rail Baltica ja sellega seonduva üle. Lisaks kaasasime noori läbi MyHits Instagrami loosimängu, kus uurisime neilt, kuhu nad Rail Baltica valmides esimesena reisiksid. Kolmele õnnelikule keerutas loosiratas auhinnaks Samsung Galaxy Buds Live kõrvaklapid. MyHits reklaamidega jõudsime ühtekokku ca 14 000 nooreni.
Kampaaniamängus “Leia Mind Üles” võtsid sisuloojad Sidni, Marie ja Kendra augusti kolmandal nädalal üle Rail Baltic Estonia Instagrami konto ning andsid jälgijatele vihjeid oma asukoha kohta. Võitmiseks tuli hästi tunda Tallinna ja Tartu linna ning mängu panna kiired jalad, et jõuda esimesena sisuloojani ja öelda Rail Baltica slogan „tulevik on rongis“. Kui Kendra ja Sidni kutsusid noori end üles leidma Tallinnas, siis Marie viis loosimängu läbi Tartus. Meile endilegi suure üllatusena oli Tartus rohkelt aktiivseid noori, kes mängust osa võtsid.
Nädala jooksul kinkisime noortele Fjällräveni ikoonilisi Kånken seljakotte ning Sportlandi ja Apollo kinkekaarte.
Kampaaniat sponsoreeris magusalt Nick’s Eesti!