Aprillis Rail Baltic Estonia ja Pärnu linnavalitsuse koostöös välja kuulutatud nimekonkursile, millega otsitakse nime Rail Baltica Pärnu rahvusvahelisele reisiterminalile, laekus lõpuks 372 nimevarianti. Unikaalseid nimesid esitati 203, millest nüüd on rahvahääletusele valitud 5 nime.  

„Kui eelmisel aastal õnnestus meil rahva abiga ristida Rail Baltica rahvusvaheline reisiterminal Tallinnas, siis nüüd palume inimeste abi leidmaks nimi ka suvepealinna Pärnu reisiterminalile. Kõik viis sõelale jäänud nimekandidaati on väärikad ja neist igaüks võiks nimena seda arhitektuurselt silmapaistva jaamahoonega peatuskohta kaunistada,“ sõnas Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets

Žürii valis 203 nime seast välja viis nimekandidaati, mille hulgast selgub võitja äsja väljakuulutatud rahvahääletusel, mis kestab kuni 17. juunini. Hääletus on avatud Rail Baltic Estonia kodulehel.
Rail Baltica Pärnu reisiterminali nimeks kandideerivad:

Lydia

Embecke

Hansa

Pärnu

Raimond Valgre

„Väga hea meel on tõdeda, et osavõtt Rail Baltica Pärnu terminali nimekonkursist oli aktiivne ning üleskutsele reageeriti vahvate pakkumistega. Välja käidi veidi üle 200 unikaalse nime. Komisjoni liikmena võin öelda, et pärnakad on leidlikud inimesed ja meie tulevasele raudteejaama terminalile pakutud erinevate nimevariantide hulk üllatas. Konkurss näitas, et Pärnu(maa) kultuurikiht rikkalik ja inspireeriv ning siit leiab ühe esindusliku nime tarvis ainest küll ja veel. Valikut teha ei olnud seega lihtne, aga usun, et sõelale jäänud kandidaadid on igati pärnulikud ning hea rahvusvahelise ja eestikeelse kõlaga, et sobida Rail Baltica Pärnu terminalile. Ootan põnevusega, millise neist rahvas lõpuks võitjaks valib,“ lausus Pärnu linnapea Romek Kosenkranius.

Lisaks Pärnu linnapeale osalesid Pärnu linna poolt kokku kutsutud žüriis veel abilinnapead Varje Tipp, Irina Talviste ja Silver Smeljanski, Pärnu Postimehe peatoimetaja Siiri Erala, Indrek Aija Pärnu muuseumist ning turismiarenduse spetsialist Ave Lääne. Rail Baltic Estonia poolt olid žüriis juhatuse esimees Anvar Salomets ning kommunikatsioonijuht Priit Pruul.

Võitnud nime esitajale on nimekonkursi korraldaja Rail Baltic Estonia pannud auhinnaks rahalise preemia – 1000 eurot. Teisele kohale 500 ja kolmandale 250 euro suuruse preemia. Hääletus on avatud Rail Baltic Estonia kodulehel.

Rail Baltica Pärnu reisiterminali ehitamiseks korraldati arhitektuurikonkurss juba 2014. aastal ning selle võitis arhitektuuribüroo Pluss OÜ töö „Water Strider“, mille autoriteks on Indrek Allmann, Jaan Jagomägi, Gunnar Kurusk, Tanno Tammesson ja Holden Vides.

Pärnusse Papiniidu piirkonda kerkiv omapärase arhitektuuriga terminalihoone on kavandatud perrooni kohale ning on ühendatud galeriidega. Terminalihoonesse on planeeritud 90 istekohaga ootesaal, samuti kohvik, infopunktid ja muid vajalike funktsioone kandvad ruumid.

Rail Baltica on keskkonnasõbralik ja mugav raudteeühendus, mis liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ja Riiga 1 tunni ja 42 minutiga. Rail Baltica trassil hakkavad liikuma ka regionaalrongid.
Rail Baltic Estonia on Rail Baltica raudtee arendaja Eestis ja tulevikus selle raudtee Eesti osa taristu haldaja.