Rail Baltic Estonia OÜ ja Tariston AS sõlmisid teisipäeval Raplas lepingu Raplamaal asuva Hagudi-Alu trassilõigu ehitamiseks, ehitustööde käigus rajatakse kokku ligi seitsme kilomeetri pikkune raudteetrassi muldkeha koos kaasnevate rajatiste ja taristuga.

“Tegemist on tänavu juba neljanda põhitrassi ehituslepinguga ning sellega pikeneb Eestis ehituses olev Rail Baltica raudteetrass ligi 30 kilomeetrini ning lepingute kogumaht on pea 172 miljonit eurot,” lausus Rail Baltic Estonia juhatuse liige Taavi Laja Rapla riigimajas lepingu allkirjastamisel. “Lisaks täna sõlmitud lepingule on lõppjärgus ehitushankeid veel 45 kilomeetri ulatuses ning liigume jätkuvalt soovitud graafikus, et aasta lõpuks oleks ehitustööd käimas enam kui 70 kilomeetril ehk kolmandiku osas Eesti raudteetrassist.”

Rail Baltic Estonia tehnilise juhi Rašid Pulatovi sõnul rajatakse Hagudi-Alu trassilõigul raudtee muldkeha koos juurde kuuluvate rajatiste ja taristuga, sh rajatakse Põhja-Hagudi ja Lõuna-Hagudi loomatunnelid, vajalikud juurdepääsuteed ja hooldusteed ning müratõkkeseinad.

“Antud lõigul on üheks suurimaks väljakutseks ehitustööde teostamine Hagudi rabas, kus töövõtja peab keerukates tingimustes keskkonda võimalikult vähe häirides rajama raudteetrassi tarbeks enam kui 600-meetrise betoonkonstruktsiooni,” lausus Pulatov.

“Rail Baltica raudteeühenduse lõplik valmimine, mida me peamiselt seostame Eesti riigi majanduse, konkurentsivõime, liikuvuse ja seeläbi ka julgeoleku tõstmisega on rahvuslik väärtus meie kõigi jaoks. Mul on seetõttu ettevõtte juhina väga hea meel, et täna sõlmitud Hagudi – Alu ehitustööde lepinguga saab Tariston anda oma panuse ja meie projektmeeskond uhkusega jätkata, järjekordse niivõrd olulise Rail Baltica põhitrassi lõigu ehitamist,” sõnas Taristoni juhatuse liige Argo Kotsar.

Hagudi-Alu trassilõigu ehituslepingu maksumus on 30,59 miljonit eurot ilma käibemaksuta. Töödega on kavas alustada käesoleva aasta sügisel ning tööde valmimise tähtaeg on 2027. aasta lõpp.

Ehitusse mineval Hagudi-Alu lõigul on erinevatest rajatistest juba valminud Kalevi ökodukt ning Sikeldi viadukt, eeldatavalt veel juulis on lisaks valmimas Kuku ning Seli-Koigi-Alu viaduktid. Ehituses on nimetatud lõigul Alu viadukt ja Sikeldi loomatunnel.