Alates aprillist alustas Rail Baltic Estonia tegevjuhi ja juhatuse esimehena tööd ettevõtte senine tehniline juht Anvar Salomets. Teiseks juhatuse liikmeks nimetas Rail Baltic Estonia nõukogu ettevõtte finantsjuhi Taavi Laja.

“Rail Baltica projekt on jõudmas suuremahuliste objektide ehitamise faasi ja nõukogu realiseeris varasema plaani suurendada juhatus kaheliikmeliseks. Anvar ja Taavi on arenenud koos ettevõttega, nende energia ja ekspertiis aitavad viia projekti uuele tasemele,” sõnas Rail Baltic Estonia nõukogu esimees André Küüsvek.

“Võib öelda, et olen läbi erinevate töiste tegemiste olnud Rail Baltica arendamise juures juba pea 10 aastat. See on olnud mulle isiklikult põnev aeg, mis on nüüd Rail Baltic Estonia juhiks asudes saamas uue peatüki. Jätkame võimalikult heas tempos meie lõunasuunalise raudtee arendamisega, et juba aastal 2030 võiks iga soovija kiiremini ja keskkonnasõbralikumalt jõuda Riiga, Vilniusesse või kaugemalegi,” lausus Rail Baltic Estonia uus juhatuse esimees Anvar Salomets.

Salometsa sõnul on viimased aastad ja kuud toonud kriiside näol ehitussektorisse küll omajagu määramatust, kuid täna püsib Baltikumi läbi aegade suurim taristuprojekt jätkuvalt kursil, kus liikluse võiks käesoleva kümnendi lõpus avada.


„Tõsi on, et mida mastaapsem on projekt ja mida rohkem on selles niiöelda liikuvaid osasid, seda rohkem on ka võimalusi, et midagi läheb plaanitust erinevalt. Viimase poole aastaga oleme aga suutnud teatud projektilõikudel nii ehituse kui projekteerimise osas tempot hoida ning lisaks oluliste kohtobjektide nagu Ülemiste terminal või Muuga kaubajaam ehitamise kavandamisele, on ka põhitrassi ehitushangetega alustamine käega katsuda,“ kinnitas Salomets.

Anvar Salometsal on transporditehnika magistrikraad Tallinna Tehnikaülikooli mehaanikateaduskonnast ning on enne 2018. aastat, mil asus Rail Baltic Estonia tehniliseks juhiks, töötanud juhtivatel kohtadel AS-is Eesti Raudtee, Tehnilise Järelevalve Ametis ja Raudteeinspektsioonis.

Rail Baltic Estonia eelmine juhatuse esimees, Tõnu Grünberg, asus alates 1. aprillist juhtima Baltikumi suurimat andmekeskust Greenergy Data Centers, mille rajamist rahastas Kolme Mere Investeerimisfond. Fondis on üheks investoriks teiste hulgas ka Eesti riik.

Rail Baltica on keskkonnasõbralik ja mugav raudteeühendus, mis liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ja Riiga 1 tunni ja 42 minutiga. Rail Baltica trassil hakkavad liikuma ka regionaalrongid. Rail Baltic Estonia on Rail Baltica raudtee arendaja Eestis ja tulevikus selle raudtee Eesti osa taristu haldaja.