Rail Baltica rajamine sai täna hoogu juurde, kui Rail Baltic Estonia ja Infortari ettevõtete gruppi kuuluv INF Infra allkirjastasid lepingu, mis viib projekti Eesti põhitrassi 8,65-kilomeetrise lõigu ehitusse Kangru ja Saku vahel. See leping viib kogu Rail Baltica reisijateveo põhitrassi Harjumaal ehitusse.
Leping hõlmab Harjumaa lõiku Kangru ja Saku vahel, mis viib kiirraudtee läbi Männiku raba ning millele jäävad kergliiklejatele mõeldud rajatised, nagu Kivitee kergliiklusviadukt ja Saunasilla kergliiklustunnel. Männiku raba läbimisel hoitakse keskkonda võimalikult puutumatuna, võimaldades loodusele ja raudteele koos eksisteerida.
“Kangru-Saku lõigu ehituse alustamine on Rail Baltica projekti jaoks oluline verstapost. Nüüd on meil Eestis sõlmitud lepinguga kaetud või juba ehituses 73 kilomeetrit, ehk rohkem kui kolmandik Rail Baltica Eesti 213 kilomeetri pikkusest põhitrassist,“ ütles Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
Lepingu maht on 67,2 miljonit eurot ning tööd sellel lõigul jätkuvad kuni veebruarini 2028. Vaheetappide ajakava järgi on plaanis, et 2025. aasta lõpuks valmib vähemalt kolm kilomeetrit põhitrassi muldkeha koos Kivitee viadukti ja kergliiklusteega. 2026. aasta lõpuks on valminud vähemalt kuus kilomeetrit muldkeha ning kogu lõik peaks valmima veebruariks 2028.
„Suureks väljakutseks on raudteetrassi rajamine läbi Männiku raba. Kuna soovime ehitamisega võimalikult vähe mõjutada looduskeskkonda, plaanime kasutada väga innovatiivseid muldkeha erilahedusi, mida Eestis taristuehituses seni kasutatud ei ole. Kavandatavad lahendused on oluliselt keskkonnasõbralikumad kui traditsioonilised muldkeha rajamise tehnoloogiad,” märkis INF Infra juhatuse liige Robert Sinikas.
Rail Baltic Estonia eesmärk on rajada 2030. aastaks kaasaegne ja kiirraudtee ühendus, mis ühendab Eesti Läti, Leedu ja ülejäänud Euroopaga. Rail Baltica projekt edendab regionaalset koostööd, parandab reisijate- ja kaubaveo võimalusi ning toetab keskkonnasõbralikku ja jätkusuutlikku transpordisüsteemi kogu Baltikumis.